Sanday's Bakeries - Triple P zorgt voor hoge beschikbaarheid

Sanday’s Bakeries

Sanday’s Bakeries kiest voor hoge beschikbaarheidsomgeving

Triple P heeft de ICT-omgeving verder uitgebreid en versterkt. In plaats van het bijplaatsen van nieuwe servers heeft Triple P de bestaande serveromgeving nog meer gevirtualiseerd, waardoor er efficiënter gebruik gemaakt kan worden van de rekenkracht van de bestaande servers en waardoor de productie van sandwiches kan worden opgeschroefd. Om het bestelproces efficiënter en sneller te laten verlopen heeft Triple P het databasebeheersysteem Microsoft SQL Server, het communicatiesysteem Microsoft Exchange en het ERP pakket Microsoft Dynamics geïmplementeerd en geconfigureerd. Nu staan er displays in de productiestraten waarop ‘live’ staat hoeveel van welke sandwiches er gemaakt moeten worden voor welke klant. Door de database en de mailapplicatie te koppelen aan de core-applicatie Microsoft Dynamics, vindt er een efficiënte en effectieve afhandeling van alle binnenkomende bestellingen plaats. De dagelijkse bestellingen voor tien duizenden sandwiches komen nu via de e-mail en via EDI (een standaard voor elektronische uitwisseling van orders) rechtstreeks in het ERP pakket binnen.

logo-sandays
beschikbarheid

Hoog beschikbaarheid omgeving ondersteunt bij productie van dagverse sandwiches

foto-sandays-gezond

Als laatste is het communicatieplatform aangepakt. Het bestaande platform is vervangen door een Mitel communicatieplatform. Hierdoor werd de betrouwbaarheid vergroot en werd een grote flexibiliteit aangeboden. Om Sanday’s verder technisch te ontzorgen heeft Triple P ook het volledige netwerkbeheer op zich genomen.

Resultaat: Orderverwerking verloopt efficiënter en virtualisatie verlaagt energiegebruik

De redundant uitgevoerde ICT-omgeving heeft ervoor gezorgd dat er geen verstoringen plaatsvinden. Sanday’s voldoet aan de SLA’s die zij heeft afgesloten en de afspraken die zij heeft gemaakt met haar klanten. De ICT-omgeving ondersteunt de ultravers productie van broodjes en garandeert een tijdige en juiste levering.

De bestaande communicatie met leveranciers en klanten via het telefonie platform is nu betrouwbaar en kan bij wijzigingen in de organisatie snel worden bijgesteld. Naast betrouwbaarheid was er ook efficiëntie te halen door een directe koppeling tussen de aanwezige Microsoft applicaties en EDI. De verandering in communicatie naar EDI en e-mail bracht ook een verschuiving in de spraak communicatie met zich mee. Mede door de aanpasbaarheid in het communicatieplatform is de invoering een succes geworden. Alles bij elkaar is er nu een vele malen efficiënter proces ontstaan. De orders worden automatisch in Microsoft Dynamics verwerkt. Voor de orderverwerking is nu nog maar van de oorspronkelijke resourcecapaciteit nodig. De implementatie van de SQL database heeft ervoor gezorgd dat men minder lang hoeft te wachten op de dagelijkse rapportages. Deze verkorting van de wachttijd heeft de productiviteit van de medewerkers sterk verbeterd.

Door de ICT-omgeving te virtualiseren heeft Sanday’s het aantal fysieke servers met 50% weten te reduceren. De servers gebruiken veel energie en er was koeling nodig om de geproduceerde warmte te compenseren. Halvering van het aantal fysieke servers heeft het energiegebruik substantieel verminderd.

Sanday’s blijft innoveren, ook en juist in slechtere tijden. Kwaliteit wint altijd!

Quote Tibor Kuijs, Royalty & IT Manager:

“Triple P verzorgt al sinds de oprichting van Sanday’s Bakeries de complete IT infrastructuur en biedt ondersteuning waar nodig. Omdat we een leveringsgarantie hebben richting onze klanten, hebben we een stabiele en solide omgeving en partner nodig. Wij hebben dit bij Triple P gevonden.”

tibor