Diensten Archief - Triple P

ICT Security

Met de toename van Cloud gebaseerde diensten, de explosie van het aantal mobiele apparaten, social media, de “aanvallen van buitenaf” en nieuwe en strengere wetgeving op het gebied van data en informatiebescherming nemen de uitdagingen op het gebied van ICT Security hand over toe. Triple P geeft u de kans om uw huidige security beleid te testen door middel van een Security Proof of Value.

De weg naar een veilige ICT dienstverlening begint bij een helder inzicht door een Security Scan. Samen met onze partners helpen wij u bij het verkrijgen van dit inzicht via een heldere en overzichtelijk security scan. Om tot een goede en sluitende aanpak te komen voor de realisatie van uw ICT security is het van evident belang dat er een goede analyse plaatsvindt op uw huidige ICT security, de bedreigingen van binnen en buiten en de relatie van uw bedrijfsvoering tot de complexe gegevensbeveiligingswetgevingen, in binnen- en buitenland. Wij helpen u met onze partners om u, op basis van een diepgaande analyse, te kunnen adviseren in een sluitende Security strategie.

Wij zullen uw netwerk tijdens een vaste periode monitoren en verslag doen van de risicovolle activiteiten en gevaren. U ontvangt een adviesrapport om de risico’s in te toekomst te elimineren. Dit geeft u de mogelijkheid tot 24/7 Backup, herstel en tracking van uw volledige IT omgeving waarmee u tevens voldoet aan de Wetgeving Datalekken.

Meer weten? Neem dan contact met ons op: 

Werkplekken en oplossingen in de cloud

 

Op welke manieren kunnen wij u helpen bij het helder krijgen van uw cloud strategie, cloud solutions en cloud services? Erik Zwanenberg geeft een korte toelichting per onderwerp.

Cloud Strategie

“Een heldere cloud strategie helpt bij het versnellen van innovatie en het realiseren van bedrijfsdoelstellingen. Hierbij is uw core business en de daarbij ondersteunende applicaties het uitgangspunt voor de identificatie van geschikte applicatie-naar-de-cloud migraties. Om deze strategie te realiseren helpen wij u bij het ontwerpen en verbeteren van uw ICT fundament, gevolgd door adviezen op gebied van processen, gereedschappen en het optimaliseren van bedrijfsprocessen (Cloud Readiness).”

Cloud Solutions

“Om de voordelen van cloud zoals schaarbaarheid, elasticiteit en korte reactietijden maximaal te benutten is een hoge mate van automatisering van groot belang. Wij werken samen met de beste partners om u te helpen bij de toepassing van slimme cloud oplossingen zoals geautomatiseerd beheer, monitoring en integratie met applicaties en bedrijfsprocessen.”

cloud oplossingen

Cloud Services

“In vele gevallen begint de reis naar de cloud met gericht en helder advies; of het nu gaat over de geschiktheid van de ICT-infrastructuur of de geschiktheid van de organisatie; samen met onze partners helpen wij u bij het verkrijgen van helderheid, zodat u klaargestoomd wordt voor een zorgeloze transitie naar de cloud.

Met een enthousiast team helpen wij u hierbij door de mogelijke oplossingen, zoals Triple P Backup as a Service, aan te dragen en daarna zorg te dragen voor het uitwerken en implementeren. Het traject kan hierdoor zo goed en efficiënt mogelijk verlopen en laten wij aansluiten bij uw wensen.”

Alle ICT centraal geregeld

“Bij Triple P hebben we jarenlange ervaring in het slim inrichten en beheersen van uw ICT-omgeving (infrastructuur, applicatie- en databasebeheer). Als klantgericht en resultaat gedreven dienstverlener helpen we u bij de ontwikkeling en uitvoering van een doordacht ICT-beleid. Wij doen dit door onze focus te leggen op uw processen (applicaties) en niet op systemen (hardware). Daarnaast spreken we begrijpelijke taal en bieden concrete oplossingen. Bovenal hebben we een realistische blik; oog voor de kosten én het rendement. Wij regelen dat u één centraal aanspreekpunt heeft voor alle ICT-gerelateerde zaken.”

Koen Verhaeghe de Naeyer, Manager Operations Managed Services bij Triple P is erg enthousiast als hij praat over alle mogelijkheden die managed services kan bieden. “ICT is dynamisch en een organisatie kan geen dag, geen uur en soms zelfs geen minuut zonder. ICT vormt het kloppende hart van een organisatie. Medewerkers en klanten moeten desgewenst dag en nacht gebruik kunnen maken van de bedrijfsapplicaties. Wij zorgen voor een goed beveiligde, presterende en constant beschikbare ICT tegen een vaste prijs.” Samen met een gedreven team werkt de afdeling managed services eraan om alle ICT-zaken goed voor u te regelen.

Bedrijfscontinuïteit waarborgen

“De voordelen om te werken met managed services is dat u erop kunt vertrouwen dat uw bedrijfscontinuïteit is geregeld door middel van storingsarme, betrouwbare ICT. Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar de kostenbeheersing, zodat u prijszekerheid heeft en geen verassingen achteraf krijgt. Kwaliteitsborging is uiterst belangrijk, zodat uw ICT aan alle voorwaarden voldoet die uw branche of organisatie vereist. En wij regelen dat u één centraal aanspreekpunt heeft, zodat u zich kunt focussen op uw werkzaamheden. Continuïteit van uw organisatie op ICT-vlak is voor ons zeer belangrijk en ons enthousiaste team zet zich daar volledig voor in.”

Hoe ICT u kan ondersteunen? Koen Verhaeghe de Naeyer geeft duidelijk en helder weer waar Triple P sterk in is: “Wij werken op basis van ITILv3 en Prince2 met ons dienstenmodel Services en Solutions. Services hebben betrekking op diensten die in een terugkerende of continue vorm worden uitgevoerd. Zoals operationeel beheer, het oplossen van verstoringen op uw productieomgeving of het managen van het totale Service Management proces. Solutions zijn de oplossingen die wij bieden als antwoord op verschillende vraagstukken met betrekking tot de ICT-faciliteiten van u als onze klant. Met de Services en Solutions van Triple P voorzien we u van passende oplossingen die bijdragen aan continuïteit in uw bedrijfsvoering.”

Meer weten? Neem dan contact met ons op: 

Wat is “Managed IPT”

Tijdens het gesprek met Dick Schenau, die sinds 1989 werkzaam is bij Triple P komt naar voren dat Triple P als organisatie voor veel klanten het beheer geheel of gedeeltelijk uit handen neemt, afhankelijk van de wensen en de mogelijkheden van de klant. Veelal wordt het ‘functioneel beheer’ door de klant zelf gedaan. Dit betreft het toevoegen van gebruikers, gegevens aanpassen en eventueel groepsschakelingen aanpassen.

Op de vraag wat de drijfveer is van Dick bij Triple P geeft hij aan dat: “de drie P’s,  People Performance Partnership, hem enorm aanspreken in de wijze waarop en hoe het bedrijf klanten bedient. De klant heeft de mogelijkheid  om van het begin tot het einde van zijn ICT behoefte, dit te laten uitvoeren door Triple P. Daarbij is het goed onderhouden van de klantrelatie zeer belangrijk. We hebben dan ook zeer langdurige relaties met klanten, waar het vertrouwen groot is. De tijden zijn veranderd, want de 3P’s betekenen voor mij ook Puur, Passie en Plezier en dat is nodig om de drijfveren en motivatie op een krachtig niveau te houden.”

On Premises en Cloud

Dick Schenau vertelt enthousiast verder: “Een telefonie-platform kan op locatie van de klant geplaatst worden of in de cloud. Indien een klant een datacenter eventueel met VMware omgeving beschikbaar heeft, kan het voordelig zijn om daarop het telefoniesysteem te implementeren. De klant kan dan de verantwoordelijkheid houden tot en met het VMware platform. De virtuele telefonieomgeving kan dan nog steeds ‘gemanaged’ worden door Triple P, maar uiteraard kan de klant ook het beheer zelf regelen.”

“Daarnaast is het mogelijk om telefonie “uit de cloud” af te nemen, hetgeen betekent dat het platform in de datacenters van Triple P geïmplementeerd is. De klant kan dan het bestaande datanetwerk voor telefonie gebruiken en hoeft zelf geen telefoniesysteem te installeren. Uiteraard moet er wel een dataverbinding zijn naar de data centers van Triple P.”

Wat zijn nu de keuzes binnen Managed IPT? Dick Schenau geeft aan dat hiervoor diverse facetten belangrijk zijn zoals:

“Hosted telefonie ofwel TaaS
Triple P levert telefonie steeds vaker als “TaaS” (Telephony as a Service). Het houdt in dat de klant telefonie als dienst afneemt en daarmee één leverancier heeft voor de telefonie-infrastructuur, de vaste telefonie inclusief belminuten en vaak ook de mobiele telefonie. Het voordeel van de flexibele aanpak is dat TaaS, afhankelijk van de klantwens, zowel ‘On Premises’ geleverd kan worden, als uit de cloud. De kern is dat de klant één aanspreekpunt heeft en één factuur.

Functionaliteit
Telecommunicatie is gebaseerd op connectiviteit (techniek) maar het doel is communicatie (functionaliteit). Bij de keuze van een telecommunicatie-infrastructuur, is dan ook met name functionaliteit van belang omdat het uiteindelijk gaat om de invulling van de onderliggende communicatiebehoeften.

Telefonisch contact en daarmee telefonische bereikbaarheid, is ondanks nieuwe communicatiemiddelen, zoals chat en WhatsApp, nog altijd voor 80% bepalend voor het imago van veel organisaties. Een slechte telefonische bereikbaarheid, kan dus aardig wat roet in het eten gooien.

Bereikbaarheid
Triple P maakt onderscheid tussen persoonlijke bereikbaarheid en functionele bereikbaarheid. Waar het bij de eerste gaat om contact met een specifiek persoon, gaat het bij functionele bereikbaarheid om specifieke informatie. Bij dit laatste kan men in grotere omgevingen al snel denken aan een contact center, maar dit hoeft niet. Het gaat er om dat direct degene bereikt wordt die de functionele wens van de beller kan beantwoorden.”

Meer weten? Neem dan contact met ons op: 

Vakkundige ICT-professionals

 

Jorrit: “Op het moment dat uw ICT-systemen en infrastructuren na succesvolle oplevering in gebruik zijn genomen is het van evident belang dat deze dit ook voor lange tijd storingsvrij blijven doen. Gedegen beheer is dan essentieel. Onze managed services achtergrond geeft hier naadloos invulling aan. Met onze ICT-professionals stellen wij u in staat een gedegen beheerdienst te realiseren, of beschikbaar te stellen. Naast het monitoren beheren van uw omgeving, denken wij mee en adviseren we in het beheer, onderhoud en continue verbetering van uw ICT-omgeving. Triple P heeft een jarenlange ervaring en specialisatie in detachering van professionals voor beheer en support van ICT-infrastructuren.”

De Triple P professional kenmerkt zich door een “JA GRAAG” en “CAN DO” mentaliteit.

“De kennis van onze ICT-professionals is ons kroonjuweel. Het is er ons alles aan gelegen deze kennis up-to-date te hebben en te houden, middels training en certificering. Dit geldt voor onze eigen specialisten en die in ons netwerk. Dit houdt ons kwaliteitsniveau op orde en biedt u het vertrouwen dat u de beste en meest gemotiveerde specialisten kunt verwachten.

ICT beschikbaarheid randvoorwaarde voor Business Continuity

 

“Als je een organisatie onder alle omstandigheden draaiende wilt houden, dan is het beschikbaar hebben van de ICT-omgeving vaak één van de eerste randvoorwaarden. Die beschikbaarheid begint bij het vermijden van zogenoemde Single Points Of Failure (SPOF): voorkom dat een enkele fout in een hardware of software component de gehele omgeving plat legt. Om dit gedegen te doen moet je de ICT-omgeving grondig analyseren en met name letten op onderlinge afhankelijkheden. Je moet dus als een architect naar de infrastructuur kijken en bouwblokken in zowel de hardware als de software onderkennen.”

Bert Bouwhuis werkt al bij Triple P vanaf de start van de organisatie en in zijn functie van principal consultant en CTO  heeft hij zulke analyses vaak bij klanten gemaakt en weet dat “de duivel in de details zit”. Vaak blijken er veel meer onderlinge afhankelijkheden te bestaan dan je in eerste instantie zou vermoeden.

Hoge beschikbaarheid en Disaster Recovery

“Als CTO ben ik verantwoordelijk voor de juiste invulling aan producten en diensten, waarmee we onze klanten bedienen. En als principal consultant mag ik dat ook in de praktijk uitvoeren voor een aantal klanten. Deze mix geeft mijn rol het kenmerk “met het hoofd in de wolken en met beide voeten stevig op de grond”. Een mooiere rol is wat mij betreft niet denkbaar.”

“Nadat je de primaire ICT-omgeving hoog beschikbaar hebt gemaakt middels het vermijden van SPOF’s kom je op het terrein van Disaster Recovery: hoe kun je je voorbereiden op rampscenario’s zoals hele datacenters die uitvallen. Dat kan je eigen datacenter zijn, of die van een cloud leverancier waar je een IaaS of SaaS dienst afneemt. Voor het ontwerpen van zo’n Disaster Recovery oplossing zijn de eisen van de organisatie bepalend voor de uiteindelijke vorm: hoe snel moet de ICT-omgeving na een ramp weer operationeel zijn en over welke maximale periode mogen gegevens verloren raken bij een ramp. In de praktijk blijken dit soort vraagstukken vaak een wisselwerking te zijn tussen wat je als organisatie graag zou willen en wat je als ICT-specialist tegen een redelijke prijs kunt realiseren.”

Meer weten? Neem dan contact met ons op: 

Al uw bedrijfscommunicatie regelen via één eenvoudig platvorm

 

“Triple P zorgt voor volledige integratie van alle communicatie- en IT-systemen. Dit maakt flexibel en virtueel samenwerken binnen een organisatie mogelijk. ‘Unified Communications’ bestaat uit verschillende componenten en elementen. Voorbeeld zijn e-mail, agenda, vaste en mobiele telefonie, audio/video, voicemail en het delen van informatie. Dit wordt allemaal samengevoegd in een overzichtelijke en geïntegreerde gebruikersinterface.”

Aan het woord is Martijn Basten, senior lead engineer en sinds 1998 werkzaam bij Triple P. “In mijn huidige rol ben ik er onder andere verantwoordelijk voor, dat onze medewerkers de juiste trainingen volgen voor unified communications en Hosted VoIP. Hierdoor kunnen wij steeds volgens de nieuwste technologieën blijven werken.”

Betere bereikbaarheid en functionaliteit

Martijn Basten vertelt dat door het inzetten van ‘Unified Communications’ men locatie-onafhankelijk met elkaar kan communiceren en er via één eenvoudig platform wordt gewerkt. “Natuurlijk houden wij daarbij rekening met de toekomst. Daarom werken wij met een zgn. open standaard, zodat nieuwe ontwikkelingen, apparaten en andere zakelijke toepassingen makkelijk geïntegreerd kunnen worden. De voordelen voor onze klanten zijn onder andere toename van productiviteit en vermindering van kosten. Unified Communications is uitermate geschikt voor organisaties met meerdere vestigingen of veel ambulante medewerkers. Iedereen beschikt immers altijd en overal over hetzelfde platform, zelfs op een smartphone. Daarnaast biedt Unified Communications u ook grote besparingsmogelijkheden. Denk daarbij aan besparingen op auto-, trein- en vliegkosten door het introduceren van video vergaderen en bijvoorbeeld op dataopslag en back-up kosten.

“Triple P heeft veel ervaring op dit gebied en beschikt over medewerkers die over deze kennis beschikken. Dat is niet alleen een enorme meerwaarde voor onze klanten, maar maakt ook het werken bij Triple P steeds boeiend en uitdagend.”

Meer weten? Neem dan contact met ons op: 

Van fysieke desktop naar cloud workspace

 

In gesprek met Erik Zwanenberg, werkzaam bij Triple P sinds 1998. “In de periode dat ik werk bij Triple P heb ik verschillende functies bekleed, variërend van support engineer, senior systeembeheerder tot Technical Consultant. Momenteel ben ik werkzaam als Consultant BackOffice en heb ik een lead rol op de Backoffice afdeling. Deze lead rol houdt in dat we samen met de andere lead engineers van de overige afdelingen technisch advies geven aan zowel onze klanten als onze toeleveranciers.”

“Door mijn brede achtergrond ben ik in staat complexe omgevingen te doorgronden en de juiste migratieplannen hiervoor op te stellen. Bij Triple P noemen we dat ook wel de “full stack consultant”.”

“Maar al te vaak zien we in de markt dat “klant wens” en “geboden oplossing” niet goed matchen. De juiste communicatie met klant, leveranciers en eindgebruiker is dan ook essentieel voor het goed verlopen van complexe ICT trajecten; denk bijvoorbeeld aan VMware virtualisaties, cloud migraties en Citrix trajecten. We hebben immers veelal te maken met een breed applicatie-landschap met diverse integraties, die duidelijk in kaart moeten worden gebracht. Hier ligt dan ook mijn kracht en passie.”

cloud strategie cloud solutions cloud services

Wegnemen van complexiteit

“Met ons enthousiaste en kundige team van engineers en consultants maken wij een compleet cloud migratieplan, dat strekt van de eerste inventarisatie tot en met de uiteindelijke migratie. Samen met onze partners helpen wij u bij iedere stap om tot een zorgeloze cloud migratie te komen.

Omdat migraties naar de cloud niet in een weekje worden gerealiseerd, is iedere stap in het proces essentieel. En dit wordt nog belangrijker naarmate het aantal applicaties toeneemt. Er komt veel bij dit proces kijken, omdat alles integraal aangepakt dient te worden om bedrijfsfunctionaliteiten te bewaken. Het gaat om belangrijke processen die vaak in grote mate geautomatiseerd zijn, of moeten worden. Een gedegen onderzoek is van groot belang, ook naar de juiste cloud provider en/of de juiste cloud omgeving. Dit alleen al is een project op zich. Wij zullen hiervoor met ons team een gedegen onderzoek uitvoeren. Daarnaast ontvangt u van ons advies, zodat wij helderheid kunnen scheppen in de soms mistige wereld van de cloud. Voor u wordt het zo geen sprong in het diepe.”

Meer weten? Neem dan contact met ons op: 

Werken bij Triple P = People, Performance, Partnership

Uitzicht!
Dat bieden wij je als medewerker bij Triple P. Niet alleen het mooie uitzicht vanaf de 11e verdieping van de KCN Tower in Nieuwegein waar we gevestigd zijn, maar ook uitzicht op een werkomgeving waar je alle mogelijkheden krijgt om je te ontplooien in jouw vakgebied. Wij vinden het belangrijk dat iedereen elke dag groeit. Als je vandaag doet wat je gisteren deed, is dat in principe stilstand en dus achteruitgang. Ben jij iemand die doorgaat tot je de juiste oplossing voor de klant hebt gevonden? En wil je ook bouwen aan een langdurige transparante relatie met onze klanten en met je collega’s? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij durven anders te zijn
Triple P wil zich onderscheiden door altijd de hoogst mogelijke kwaliteit te bieden. Als Trusted Partner gaat Triple P door tot de juiste oplossing voor de klant is gevonden. Het succes van deze aanpak herkennen we in de relatie met onze klanten en het vertrouwen waarmee zij ons zien als operationeel en strategisch verlengstuk van hun ICT-organisatie. Wij bewegen als een sociaal organisme dat zich gezamenlijk verantwoordelijk voelt voor onze klanten en elkaar. Onze specialisten weten wat goed is voor de klant en voelen zich verantwoordelijk voor het resultaat. Ze krijgen de vrijheid om hierin naar eigen inzicht te handelen. Zo bouwen wij samen aan een langdurige, transparante relatie met onze klanten en elkaar.